Nieuwe campagne over Limburgse bronnen
 

WML is in 2021 de campagne ‘Het beste in Limburg naar boven gehaald’ gestart. Was de vorige campagne vooral gericht op het stimuleren van het drinken van kraanwater, deze nieuwe campagne gaat over de bescherming van de bronnen en het besparen op het watergebruik. De campagne richt zich op de consument. Deze wordt onder andere benaderd via advertenties in de regionale media, social media en de website limburgsdrinkwater.nl. Hierop kan iedereen vinden waar het water uit de eigen kraan vandaan komt. Ook bevat de website wandel- en fietsroutes door de waterwingebieden van WML en tips om water te besparen. Om wandelaars symbolisch mee te laten doen aan het schoonhouden van de bronnen, kunnen zij een zwerfafvalbingokaart downloaden waarmee ze onderweg kunnen bijhouden welk afval ze allemaal tegen komen.

De campagne lag in de zomer van 2021, toen juist het hoogtepunt was gepland, stil. Anders dan de drie voorafgaande zomers, bleek die van 2021 niet bovenmatig warm en droog. Bovendien vond WML het geen goed idee om mensen op te roepen tot zuinigheid op een moment dat veel Limburgers nog bezig waren de gevolgen van de hevige overstromingen te boven te komen. Volgens plan zet WML in 2022 wel vol in op ‘Het beste in Limburg naar boven gehaald’. Doel is bij de consument de bewustwording te vergroten over het feit dat water een kostbaar natuurproduct is waar we zuinig op moeten zijn en waarvan de bronnen moeten worden beschermd.